Toplu taşıma araçlarında güvenlik kurallarını dinlemek biz
yolcular için genelde sıkıcı olmuştur. Hep aynı güvenlik kurallarını dinlemek,
artık o güvenlik kurallarını gözden düşürmemize ya da dinlemememize sebep
oluyor.
Yolcu güvenliğini ön plana çıkartmak isteyen ve bunu
yolculuk deneyiminin bir parçası yapmak isteyen şirketler farklı ve yaratıcı
uygulamalarla araçlarında seyahat eden müşterilerine ( burada yolcularına)
değişik çözümler sunuyorlar.
Hepimizin en son zamanlarda
Türk Hava Yolları uçaklarında gördüğü kabin güvenliği videoları tam da
buna bir örnek… Manchester United takımının oyuncularının oynadığı bu video,
yolculuk deneyiminiz boyunca yapmanız ve yapmamanız gerekenleri çok eğlenceli
bir dille aktarıyor.
Videoyu görmeyenler için link:
Yurtdışından farklı bir örnekten de bahsetmek isterim.
Melbourne metrosu yolcularını güvenlik konusu hakkında bilinçlendirmek ve
günlük koşuşturmada basit ama önemli güvenlik ihmallerini aktarmak için çok
eğlenceli bir video ve şarkı yapmış. Metro’nun inisiyatifiyle yapılan bu
kampanya Itunes’da en çok dinlenen şarkılar listesinin ilk 5’i arasında yer
almış ve youtube üzerinden milyonlarca tıklanma almış. Youtube’da bile birçok
kişi bu videoyu cover olarak yeniden yorumlamış J
Vee… kitleleri etkileyen ve içerdiği mesaj sayesinde
insanların beyinlerine kazınan o mehşur şarkının linki:
Ve şarkının yaptığı etkiyi anlatan video ise:
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder