Kaliteli Kahve deyince aklıma ilk Nespresso ve Nespresso’nun
birbirinden lezzetli kahveleri geliyor.
Nespresso markasıyla bundan tam 10 sene önce tanıştım ve o
günden beri, bu markanın benim için
farklı bir anlamı var.. Peki ne oldu da ben bu markaya bu kadar bağlandım? Bu
markanın bana yaşattığı hangi deneyim benim bağımlılığımı arttırdı? Durun
anlatayım.. asıl herşey Lozan’daki Nespresso mağaza deneyimimle başladı.
Lozan’daki Nespresso mağazası benim ilk gördüğüm ve hizmet
aldığım Nespresso Mağazasıydı. Bu mağaza diğer Nespresso mağazalarında olduğu
gibi duvarları ( yaklaşık 6mlik duvar..) kahve kapsülleriyle kaplı, kahve
makinaları ve aparatlarının sergilendiği ve ayrıca cafe bölümünün de olduğu
büyük bir mağazaydı. Mağazaya zaten ilk adım attığımızda, içeride yaratılan
ortam kendinizi çok kaliteli ve ayrıcalıklı bir yerde olduğunuz hissini
veriyordu. Bunu sadece ben değil, benimle alışveriş yapan arkadaşlarım da
söylüyordu.
Mağaza da ilk alışverişimi yaptığım zaman bana kasada deri,
içinde çip olan özel bir anahtarlık
verdiler. Mağazaya gelip, ödeme yapmadan önce çipi okutuyordum ve bana ismimle
hitap edip, en son çıkan çikolata koleksiyonundan tatmam için bir adet çikolata
veriyorlardı. Belki bu küçük bir ayrıntı olarak görünebilir ama sizi özel
hissettiren ve size değer verildiğini gösteren bir uygulamaydı.
Bunun yanında, kahve içilen kısımda size verilen hizmet de
müşterilerde farklı bir deneyim yaratıyordu. Kahve siparişiniz verdikten bir
müddet sonra, farklı bir garson camdan yapılmış özel bir servis arabasıyla
yanınıza gelip, kahveniz yanında yemek istediğiniz çikolatalardan veriyordu.
Ellerinde, beyaz eldiven, ve çikolata tutacıyla, yemek istediğiniz çikolatayı
peçete içinde size veriyordu.. Marka için belki çok maliyeti olmayan bu ince
detayın, bu mekanda kahve içen kişiler üzerindeki yaratmış olduğu müşteri ve
kahve deneyimini sanırım tahmin edersiniz. Bir yandan içtiğim kaliteli kahve,
bir yandan bana sunulan bu kusursuz hizmet Nespresso’ya olan bağımlılığımı ayrı
bir boyuta taşıdı.
Şuan, Nespresso ve ürünlerini yakından takip eden, en son
çıkan kahvelerini tatmak için aksiyon alan, web sitelerinde uzun zamanlar geçiren
bir Nespresso müşterisiyim. Lozan’daki mağazaya senede 2 defa uğramaya çalışan,
gidemesem de kahve siparişimi ordan veren sadık bir müşteri oldum. Marka benim
gerçekten de kalbimi kazandı.
Önümüzdeki günlerde Nespresso’nun Türkiye ve diğer
ülkelerinde yaşadığım mağaza deneyimlerinden ve markanın nasıl total bir
deneyim yaratma süreci olduğundan detaylı bahsedeceğim J
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder